Näin muutat sähkökatkoviestien asetuksia

Asiakkaanamme saat automaattisesti tekstiviesti- tai sähköposti-ilmoituksen käyttöpaikkaasi koskevista sähkökatkoista.

Viestejä lähetetään kello 07-22 välisenä aikana sattuvista sähkökatkoista.

Jos haluat ilmoituksia myös yöaikaan sattuvista sähkökatkoista, voit muuttaa viestiasetuksiasi OmaPKS-palvelussa.

Viestiasetusten muuttaminen

1) Kirjaudu OmaPKS-palveluun.

Kuvakaappaus kirjatumisnäkymästä

 

2) Valitse yläkulman otsikoista ”Katkot” ja sieltä ”Tilaukset”.

Kuvakaappaus valikkonäkymästä

 

3) Lisää sähköpostiosoitteesi ja puhelinnumerosi. Voit myös lisätä useampia yhteystietoja sinisestä ”Lisää uudet yhteystiedot” -linkistä

4) Valitse ”tiedotuskanava” -kohdasta haluatko ilmoituksen tekstiviestinä puhelimeen vai sähköpostilla. Voit valita halutessasi myös molemmat. Valitun kanavan erotat valkoisesta väkäsestä. (Kuvassa valittuna ”Tekstiviesti”)

Kuvakaappaus tiedotuskanavan valinnasta

Jos et halua ollenkaan viestejä, jätä kumpikin tiedotuskanava valitsematta.

5) ”Valitse tiedotuskanava”-tekstin jälkeen näet kaksi eri aikajanaa: ”Arkipäivisin” ja ”Viikonloppuisin ja arkipyhinä”. Viestien lähettämisen kellonajan valinta tapahtuu liikuttamalla hiirellä aikajanan alussa ja lopussa näkyvää ympyränmuotoista valitsinta. Valittu lähetysaika näkyy sinisenä.
Jos sinulla on useampia käyttöpaikkoja, voit halutessasi valita kullekin käyttöpaikalle omat asetuksensa.

6) Paina lopuksi ”Tallenna”.

Sähkökatkosta tulee 2-3 viestiä

Vikatilanteissa viestejä lähetetään yleensä kaksi tai kolme kappaletta.

Ensimmäinen viesti lähetetään, kun asiakkaan käyttöpaikalla oleva sähkökatko on kestänyt viisi minuuttia.

Seuraava viesti lähetetään, kun asiakkaan käyttöpaikalle saadaan kytkettyä väliaikaisesti sähköt korvaavia reittejä pitkin tai vika on saatu rajattua muulle johto-osuudelle.

Viimeinen viesti, jossa kerrotaan vian korjaamisesta, lähetetään, kun koko kyseisen johtolähdön vikatilanne on saatu korjattua ja kaikilla kyseisellä johtolähdöllä olevilla asiakkailla on sähköt.