PKS Sähkönsiirron asiakaspalvelun puhelinnumero vaihtuu 2.6.

|
30.5.2025 15:35

Pohjois-Karjalassa ja Koillis-Savossa sähkönjakelusta ja sähköverkosta vastaavan PKS Sähkönsiirron asiakaspalvelun puhelinnumero vaihtuu maanantaina 2.6.

Asiakaspalvelun uusi puhelinnumero on 020 586 5300.

Puhelinpalvelu on avoinna maanantaista torstaihin kello 8-16 ja perjantaisin kello 9-16.

Maanantaina 2.6. PKS Sähkönsiirron asiakaspalvelu aukeaa tosin poikkeuksellisesti tuntia myöhemmin eli kello 9, että numeron muutoksesta johtuvat tekniset asiat saadaan varmistettua ja testattua.

PKS Sähkönsiirron vikailmoituspalvelun sekä mittarinvaihtojen aikatauluja koskevan puhelinpalvelun numerot säilyvät ennallaan. Näihin palveluihin pääsee myös soittamalla uuteen asiakaspalvelunumeroon 020 586 5300.

Samassa yhteydessä PKS Sähkönsiirron asiakaspalvelu PKS Kaupalla Joensuun Iso Myyssä päättyy maanantaista 2.6. alkaen. Sähköenergiasopimuksiin liittyvä PKS Sähkökaupan asiakaspalvelu jatkuu Iso Myyn palvelupisteessä entiseen tapaan.

PKS Sähkönsiirron asiakaspalvelussa hoidetaan sähkönjakeluun, sähköliittymiin ja sähkönkulutuksen mittaamiseen liittyviä asioita. Yleisimpiä hoidettavia asioita ovat sähköliittymän ostaminen, liittymän siirtäminen tai irtisanominen, sähköverkkopalvelutuotteen valinta tai vaihto, sähkölinjojen läheisyydessä olevien puiden kaatoapu, kaapeleiden näytöt sekä asiakas- ja laskutustietojen muutokset.

Asiakkaat voivat hoitaa asioitaan myös PKS Sähkönsiirron verkkosivuilla olevien lomakkeiden sekä Säppi-kännykkäsovelluksen kautta.

Asiakaspalvelun muutokset ovat osa PKS Sähkönsiirron uudistusta, jossa yhtiön asiakas-, mittaus- ja laskutuspalvelut siirtyvät Elenian palveluliiketoiminnalle. Uudistuksella parannetaan palvelua ja varmistetaan, että palveluissa on käytössä viimeisimmät tietojärjestelmät, ammatillinen osaaminen sekä riittävän laaja kokeneiden ammattilaisten joukko. Lisätietoja uudistuksesta.

PKS Sähkönsiirto on kuntaomisteisen Pohjois-Karjalan Sähkö -konsernin tytäryhtiö.