PKS Sähkönsiirron asiakkaille Säppi-kännykkäsovellus

|
25.5.2022 9:45

PKS Sähkönsiirto on julkaissut asiakkailleen oman kännykkäsovelluksen. Säppi-sähköäppi -nimeä kantava sovellus kertoo asiakkaalle tietoja hänen sähkön käytöstään, sähköverkon tilanteesta sekä mahdollistaa suoran yhteyden asiakaspalveluun.

Säppi-sovellusta on suunniteltu ja rakennettu reilun vuoden ajan. Säppi kokoaa tietoja useista PKS Sähkönsiirron tausta- ja asiakastietojärjestelmistä ja yhdistää ne käyttäjäystävälliseen sekä tietoturvalliseen pakettiin asiakkaita varten.
Sovelluksen kehittämisessä ja testaamisessa on ollut mukana joukko PKS Sähkönsiirron asiakkaita. Myös Säppi-nimi tuli asiakaskyselyn pohjalta.

– Heti alusta oli selvää, että otamme asiakkaat mukaan Säppi-sovelluksen kehittämiseen. Saimme heiltä matkan varrella erittäin hyviä kehittämisideoita, joita emme olisi välttämättä itse osanneet ajatellakaan, sovelluksen kehittämisestä PKS Sähkönsiirrolla vastannut asiakasvastaava Tatu Parkkinen kiittelee.

Säppi-sovelluksessa näkyvät tiedot asiakkaan sähkön kulutuksesta, verkkopalvelusopimuksesta, sähkönsiirtoon liittyvien kustannusten jakautumisesta, laskuista, sähkönjakelun tilanteesta sekä hänen käyttöpaikallaan olleista sähkökatkoista. Säppi-sovelluksen kautta asiakas voi käydä keskustelua asiakaspalvelun kanssa ja ilmoittaa havaitsemastaan viasta. Lisäksi Säppi ilmoittaa, onko asiakkaalla käytössä hänelle edullisin mahdollinen verkkopalvelutuote.

Säppi on jatkossa olennainen osa PKS Sähkönsiirron asiakaspalvelua. Sen rinnalla palvelevat vielä perinteiset kanavat puhelinpalvelusta henkilökohtaisiin tapaamisiin.

– Säppi tarjoaa kanavan sille joukolle asiakkaitamme, jotka haluavat hoitaa asioitaan mobiilisti. Tuo joukko kasvaa koko ajan ja uskon, että tulevaisuudessa digitaaliset ja mobiilipalvelut tulevat olemaan ensisijainen asiointikanava, Parkkinen ennustaa.

PKS Sähkönsiirron Säppi on maksuton ja sen voi ladata sekä Google Play – että Apple App Store -sovelluskaupoista. Säppi-sovellukseen kirjaudutaan ensimmäisellä kerralla pankkitunnuksilla.

Säppi on tehty PKS Sähkönsiirron asiakkaille, mutta myös muut näkevät sen kautta sähkön jakeluhäiriöiden tilanteen kartalla sekä voivat jättää vikapaikkailmoituksia. Säppi-sovelluksessa näkyvät hinta- ja laskutustiedot koskevat vain sähkönsiirtoon liittyviä palveluita. Sovelluksessa eivät näy asiakkaalle sähköä myyvän yhtiön hinta- tai laskutustiedot.

PKS Sähkönsiirron kumppanina Säppi-sovelluksen kehittämistyössä on ollut jyväskyläläinen energiayhtiöiden sovellusratkaisuihin erikoistunut Akamon Innovations Oy.

Lisätietoja Säppi-sähköäpistä osoitteessa: pkssahkonsiirto.fi/sappi.

Säppi-sähköäppi